my-life-slim logo 132x75

Kerstmenu 2018

Kerst 1

Kerstmenu 2018

Zoals ieder jaar het overheerlijke kerstmenu om tijdens de feestdagen lekker te kunnen eten en niet aan te komen.
Alvast fijne feestdagen en eet smakelijk !!

Let op !!
In de maand december

Smokkelpil Removal 15 van €16,25 voor €14,-
Smokkelpil Removal 30 van €29,00 voor €24,-

 

Lees meer

De Sint en zijn snoepgoed

De Sint en zijn snoepgoedOok zo'n zin in een heerlijke chocolade letter, of kun je maar niet afblijven van die vrolijk gekleurde schuimpjes.... De Sint is weer in het land en hij en zijn Pieter bazen maken het ons weer moeilijk. Bedenk je voor je al deze lekkernijen in je mond stopt wat al die suikers voor gevolgen hebben.

Suiker wordt nog wel eens gif genoemd. Het is slecht voor je tanden en je wordt er dik van. Maar wat veel mensen vergeten, is dat ons lichaam continu energie vraagt. Op sommige momenten heeft het lichaam zelfs een extraatje nodig. Suiker zit in heel veel producten en geeft daardoor net even die extra 'power'.

Lees meer

Welke invloed heeft je nachtrust op je gewicht !?

SlaapWe slapen allemaal, maar de een meer dan de ander. Hoe gezond is het om kort of lang te slapen? En wat is de invloed van slaap op je gewicht?

Slapen lijkt het meest passieve proces te zijn dat er is. Maar niets is minder waar. Tijdens de slaap vinden er diverse processen plaats die erg belangrijk zijn voor ons welzijn en functioneren.

Zo zorgt een goede nachtrust bijvoorbeeld onder andere voor:

Een betere hersenfunctie en concentratie
Een sterker immuunsysteem
Minder stress
Herstel van fysieke inspanning

Maar dat is niet het enige. Slaap heeft bijvoorbeeld ook invloed op je eetlust en gewicht, zo blijkt uit enkele recente studies.

Lees meer

Plannen..., één van de belangrijkste onderdelen bij het verliezen van gewicht.

plannen 3Je bent zover, de knop is om. Je baalt van die broeken en dat jurkje dat te stak zit en altijd maar vesten en jasjes te dragen om je love handles te verbloemen. Nu ga je echt afvallen. Je weet intussen wel wat je wel en niet mag eten om die overtollige kilo's de baas te worden. Maandag weer beginnen dus. De eerste week gaat het fantastisch. De eerste kilo is eraf. Week 2.... hmmm. Een etentje, een feestje. Een hele dag training van je werk met lunch en helaas geen tijd om boodschappen te doen. Het resultaat,: Weer een pond zwaarder op de weegschaal.

Herkenbaar? Plannen is één van de belangrijkste dingen om je doel te bereiken. Hoe vaak lopen we niet achter de feiten aan en hebben we een excuus om het niet bereikte resultaat te vergoelijken. Er is altijd wel iets waarom het misloopt en jij er niets aan kunt doen.

Lees meer

Waarom B-producten "soms" goed voor de lijn zijn......."

WinkelDe suiker die wij kennen, de witte gerafineerdesuiker, is gemanipuleerd! De suikerbiet zoals wij die nu kennen en waar de suiker uit gemaakt wordt, bestaat eigenlijk niet. Lang, heel lang geleden heeft men een biet en een knol gemanipuleerd tot de suikerbiet. Dat is om economische reden gedaan, namelijk om 'meer'geld te kunnen verdienen. Vroeger wonnen we suiker en suikerriet, maar dat is een duur procede!
Suiker is ook het duurste onderdeel van het product! B-producten zonder suiker zijn ook goedkoper dan de bekende A-producten.
De B-producten vind je altijd op een minder prettige plaats in de winkelschappen. Je moet er voor bukken of boven je macht naar rekken. Winkelschappen worden namelijk 'verkocht'. Daarom vind je A-producten altijd op ooghoogte (de duurdere merken).

Lees meer

Afvallen na de zomervakantie. Weg met die overtollige kilo's.

Voor veel metipsnsen is het een raadsel wanneer ze bij terugkomst van de zomervakantie zijn aangekomen. Want ze hebben echt wel op hun voedingspatroon gelet (denken ze). Maar eenmaal thuisgekomen zegt de weegschaal toch iets anders.

Het blijkt dat we tijdens een zomervakantie veel minder bewegen. Uit eten gaan en op een terras zitten is favoriet op de vakantie. Daarnaast drinken we ongemerkt meer alcohol en daar hoort uiteraard weer een lekker snack bij. Vakantie is een periode van puur genieten en zo hoort het ook.

Geestelijk ben je door de vakantie misschien weer in balans maar door een veranderd eetpatroon is je lichaam uit balans geraakt. Er is een tijd van genieten en een tijd van herpakken.

5 tips om de knop weer om te zetten.

Lees meer

Help....!! Hoe overleef ik mijn vakantie zonder aan te komen?

vakantieHet is weer zover.... De zomervakantie is aangebroken en velen van ons hebben zich voor die tijd behoorlijk uitgesloofd om bikiniproof voor de dag te komen. Maar ja, dat uitsloven heb je natuurlijk niet voor niets gedaan. Bloed zweet en tranen en nu maar hopen dat de kilo’s er in de vakantie niet weer aanvliegen.

Onder het mom ‘het is toch vakantie!’ lijkt er totaal geen grens meer te zijn als het om eten (of drinken) gaat. Bij ‘vakantie’ hoort ook eten waar je zin in hebt en drinken waar je zin in hebt. Heel begrijpelijk, want je hebt waarschijnlijk veel geld uitgegeven voor je vakantie en er hard voor gewerkt. Vakantie is genieten en daar horen geen beperkingen bij, althans zo lijkt het.

Lees meer

Frose

FroseVoor deze zomer hebben we naast de Tinto de Verano ook de Frosé

De rosé wijn kun je hiervoor het beste even van tevoren invriezen in blokjes. En daarna maak je er een ‘crushed ice’ cocktail van met vers rood fruit (en voor de liefhebber eventueel nog een scheutje vodka). Mijn favoriet is aardbei, maar je kunt natuurlijk ook frambozen of watermeloen gebruiken.
Je kunt de geprepareerde rosé -ijsblokjes ongeveer een week bewaren in de vriezer. Bewaar het uiteindelijke mixen in de blender echt tot de laatste minuut, voor het uitserveren. Zodat je letterlijk vers ‘crushed’ ice hebt.

Mooi glas, leuk gekleurd rietje erin......

Proost !!!

Stabiele bloedsuikerspiegel...., minder lichaamsvet !!

Suikerspiegel

Een stabiele bloedsuikerspiegel is van groot belang voor je algemene gezondheid. Maar weet jij precies wat dit nu precies inhoudt? Wat is de bloedsuikerspiegel en hoe kunnen we deze in balans houden?

Wat is de bloedsuikerspiegel

De bloedsuikerspiegel is een maateenheid die de hoeveelheid glucose aangeeft, die opgelost is in het bloed. Dit wordt uitgedrukt in millimol per liter, ofwel mmol/l. In een normale situatie is de bloedsuikerspiegel, als de persoon nuchter is, tussen de 4 en de 6 mmol/l. Als de waarde van een nuchter persoon boven de 7 mmol/l ligt, spreken we van suikerziekte of diabetes.

Gedurende de dag wisselen deze waardes. Vlak voor het eten zal deze waarde wat lager zijn, terwijl direct na het eten de bloedsuikerspiegel waarschijnlijk zal pieken, of in ieder geval fors stijgen. De glucose uit het eten komt dan namelijk in het bloed en wordt getransporteerd naar de cellen die behoefte hebben aan energie.

Lees meer

Kwaliteitsonderzoek

HartWij starten weer met ons jaarlijks kwaliteitsonderzoek!

Om haar kwaliteit te waarborgen onderwerpt My-LifeSlim zich ieder jaar aan een kwaliteitsonderzoek. 25 personen krijgen dan de gelegenheid om deel te nemen aan dit onderzoek! Gedurende de maand juni starten de kandidaten en worden onder begeleiding gecoacht naar hun vooraf bepaalde streefgewicht! Aansluitend worden ze een jaar begeleid via het controle-abonnement.

Lees meer

WAAROM IS AFVALLEN BOVEN DE 50 ZO LASTIG !?

afvallen 50Voor veel vrouwen lijkt ouder worden en aankomen hand in hand te gaan. Op gewicht blijven is al een hele toer, en afvallen boven de 50 lijkt helemaal moeilijk. En juist vanaf deze leeftijd gaan de gezondheidsrisico’s van overgewicht toenemen.

Waarom kom je aan?
Bij vrouwen speelt de overgang natuurlijk een belangrijke rol. Het hormoon oestrogeen speelt een rol bij de het onderhouden van je gewicht. En oestrogeen nivo’s dalen na de overgang. De stofwisseling van het lichaam wordt trager waardoor het lichaam vetten minder snel verbrandt en sneller opslaat als vet.

Je hebt ieder jaar minder calorieën nodig
Je lichaam verbrandt ook calorieën als het in rust is. Dat is nodig om ademhaling, hart en spijsvertering op gang te houden. Het aantal calorieën dat je lichaam in rust verbrandt heet het basale metabolisme of BMR en dat is voor iedereen anders. Het hangt af van o.a. je geslacht, gewicht en lengte. Vanaf je 40ste neemt dit BMR iedere 10 jaar met 5% af. Dat betekent dat als je op je 50ste evenveel eet als toen je 40 was, je waarschijnlijk zal aankomen omdat je 5% minder calorieën verbrandt.

Lees meer